Modellbåter

Sunday, January 21, 2007

Bruk av glassfiber plater ser du på det øverste bildet. Disse kan også støpes på glassplate, og på denne måten kan du selv produsere plater i alle tykkelser. Platenes egenskaper kjennetegnes ved at de er sterke-tynne og kan bøyes. De får en meget blank rettside.


Overbygget her til venstre er laget som en prototype av materialet Depron grunnet med hvit vannmaling. Dette overbygget skal bare vise meg form og størrelse, for så å kastes. Til høyere ser du oppbygging av orginalen. Denne bygges i Meranti 3mm finer. Jeg vil også benytte støpte glassfiberplater. Merantifineren limer jeg med vannfast Cascol hvittlim fra fabrikanten Casco. Der hvor jeg kobler inn glassfiberplater limer jeg med fortykket polyester. Det nest øverste bildet viser overbygget, hvor den buede fronten på styrhuset er er limt opp av lister i furu. Vindusrammene er støpt og montert. Dette omtales på min hjemmeside under Tips og Triks.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home